PALAUTUSOIKEUS

Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: • Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epillaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/ korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet.

Asiakaspalautukset ja huoltotoimitukset tulee lähettää aina Postin kautta. Ennen palauttamista tulee ottaa yhteyttä info@apuvalineverkkokauppa.fi. Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postitse asiakaspalautuksesta saatava lähetystunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi. Apuvalineverkkokauppa.fi:n maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Apuvalineverkkokauppa.fi:n asiakaspalveluun ennen ulkomaan palautuksia/ huoltotoimituksia. 

Jos olet tyytymätön saamiinne tuotteisiin, toivomme että otatte yhteyden asiakaspalveluumme (info@apuvalineverkkokauppa.fi) asian selvittämiseksi. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).